lørdag den 14. maj 2011

Så' der smoothies



Da min gamle blender brød sammen for et par uger siden, var situationen for alvor kritisk. Herhjemme blendes stort set alt frugt og grønt - med yoghurt, musli, gryn, nødder etc. - både morgen, om eftermiddagen og om aftenen. Jeg tør vove at påstå at vores blender for tiden er vores mest brugte køkkenredskab! Jeg gik derfor lidt i panik, da min kære SU ikke ligefrem tillod mig at købe en blender i sidste måned.
Men 'Længe leve' Kop & Kandegavekort (og tak mor og far!) Jeg havde nemlig helt glemt, at jeg fik det i julegave, og hvilken glæde, da jeg kom i tanke om det lille herlige plastikkort. Hurra for min nye OBH blender! Nu med lækre smoothies igen.

Denne smoothie ...
er lavet på friskpresset æblesaft, en håndfuld frossen ananas, tre kugler frossen spinat, et skvat citronsaft, 1 avokado, et æble og 2 spsk hørfrøolie.

... og så et lille tip ...Da jeg købte ind forleden var der tilbud på ananas, hvorfor jeg købte stort ind. Desuden var der ret billige honningmeloner. Da jeg kom hjem skar jeg ananas og melon ud i mindre stykker og frøs dem ned i mindre portioner - nu ligger der små poser klar i fryseren til den næste smoothie .. og den næste .. og den næste. Det' smart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar