tirsdag den 14. juni 2011

Spaghetti m. Spinat & Mascarpone




Jeg er i Mad!'s læserpanel i blad nr. 06, juni 2011 og har i denne anledning haft fornøjelsen af at teste to lækre vegetaropskrifter. Jeg afprøvede opskrifterne for ca. 2 måneder siden og har derfor glædet mig til at dele dem med jer, da de begge er meget simple, meget lidt tidskrævende og desuden meget velsmagende. Det glæder mig desuden at magasinet Mad! - på trods af ikke at være et vegetar-magasin - stort set hver måned har op til flere lækre vegetaropskrifter!

Spaghetti med spinat & mascarpone:

Med kun 7 ingredienser kan du lave denne lækre pastaret - alt du skal bruge er:

200g spaghetti
2 fed hvidløg
300g frisk babyspinat
100g mascarpone
saft fra en halv citron
50g rucola
50g semitørrede tomater

Og sådan gør du:
1. Kog spaghettien lige akkurat mør i rigeligt letsaltet vand. Hæld efterfølgende vandet fra.
2. Pil hvidløgsfeddene, skær dem i meget tynde skiver og steg dem let i olie i en dyb pande.
3 Skyl spinaten grundigt og tør den i et rent viskestykke. Kom spinat, mascarpone og den kogte afdryppede spaghetti på panden og steg det hele let til spinaten falder sammen. Smag til med citronsaft, salt og peber.
4. Du kan nu vælge at toppe retten med frisk rucola og semidried tomater - som de anbefaler i Mad! - Jeg vendte den friske rucola samt de semi-dried tomater i pastaretten inden den blev serveret.

Voila!

Du kan læse mere om den anden opskrift fra Mad! som jeg testede her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar