tirsdag den 14. juni 2011

Biks Mig En Biksemad



Jeg er ikke bleg for at tilstå, at jeg faktisk er stor tilhænger af Nutanas biksemad (den fåes på frost i Irma til kun 29,-) Den har bare lige den der ret så lækre smag af biksemad, som kun biksemad kan ha'. Hvorom alting er (det ord bliver i øvrigt brugt alt for lidt - hvilket min kæreste lige mindede mig om forleden!) er der nu heller intet som en hjemmelavet biksemad - med alt godt fra køleskabet, toppet med et spejlæg - helst stegt på begge sider, hvis du spørger mig - og selvfølgelig med hakkede rødbeder. Mums! Biksemad kan snildt bestå af kun kartofler og grøntsager, men denne udgave er tilsat vegetarsnitzel fra Hälsons Kok - der var lige et par stykker tilbage i min fryser :-)

Biksemaden blev lavet på gefühlen, som det er biksemadens natur!

Den bestod af ...
Kogte kartofler - afkølet og skåret i tern.
Rødløg skåret i både
Rød & grøn peberfrugt i grove stykker
1 fed hviløg i mindre tern
Vegetarsnitzel i tern fra Hälsons Kok
En knivspids røget paprika
En smule soya
Salt & peber
smør til stegning (og ja; smør! - drop olien. Det er jo biksemad!)

Top med et spejlæg & rødbeder - og husk lige HP-Sauce og / eller ketchup! Bon Appetite!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar